Morsdagsgåvor m.m.

Är för en gångs skull tid ute och har lite morsdagsgåvor klara. Några disktrasor. ”Tiskikukka” heter mönstret. Fritt översatt diskblomma. Lätta och behagliga och framför allt snabba att sticka. Den av resterna är redan i bruk i köket. Men som vanligt krävs det några tvättar innan de når sin fulla kapacitet.

Övade mönstret i ett billigt acrylgarn. Den kom i bruk som matta åt Barbie dockorna. 😍

O så sku dotterns kompis ha Minions. Även denna gång hjälpte min goda granne till och virkade ögonen. Sydde faktiskt själv fast dem denna gång. Helt bra blev det väl inte men de fick godkänt här hemma ivf! Munnen blev nog lite konstig! Ena glad och andra ledsen… smällar man får ta…

Så har det varit fest med hatt som tema. Då måste man ju fixa till en själv! Relativt nöjd. Hatten från Emmaus för 4€ och resten hemifrån och sen leka lite med kniv och limpistol!

Ishockeysockorna blev ju pop så fixa ett par till!

Pandora har inte fått något nytt på länge men nu har hon en onepiece!

Finland firar ju 100 år av självständighet i år så det har stickats sockor till alla BB runt landet. Hann med så sent så det blev bara 1 par från mig. Blåvita ska de naturligtvis vara!

Ett par ”krya på dig”
Ni som följt med minns kanske sockbytet jag gick med i. Dessa fick jag. Eller min dotter tog dem… men har ju bilden kvar som minne 😂

Stickförvaring är ju alltid en utmaning! I synnerhet strumpstickor utan storleksmarkering. Så jag skulle fixa egen. Symaskin dog 😠. Tur man har goda vänner som kommer till undsättning. Enkelt men suveränt. Bara när den föll  idag som min man sa att det skulle varit bra med en bit att vika över…. Nu föll en del stickor ut och det vara bara att mäta på nytt och lägga i rätt fack! Men nu är den på ett tryggare ställe!


Avslutar med en bild från nätet som tydligt beskriver nivån på mitt garnförråd just nu… 

Garnköpsförbud??? Vad är det???

Kommentera

