Karnaluks och lite annat 

Så var det dags på lördagen för mitt första besök till Karnaluks. Hade tänkt mig massor av bilder men så blev det inte riktigt. Är normalt inte så hemskt ”städig” av mig men då det gäller garn är det organisation som gäller. Där finns ett stort utbud av garn och andra handarbetstillbehör men det är svårt att hitta vad man söker. Dessutom borde man ha en klar plan över vad man behöver och inte bara köpa för köpandets skull. Kom nog hem med en del vackra garn men skulle varit bra att haft en plan. Det jag köpte har nu ingen klar plan men säkert går de åt! 

Dessa kom hem med mig:

 Nya bekantskaper och gamla ”säkra kort”. Samt ett broderi.

Blir nog ett nytt besök dit men med bättre förhandsplanering!

Har ju inte blivit någon uppdatering på länge för jag har ansett att jag inget gjort men lite bilder hitta jag ändå i min telefon!

Dotterns minions. Succé! Hon ska inte ha några andra alls mer. Lovade att bästisen också ska få ett par! Grannen var snäll och virkade ögonen och sydde munnen! Stickade i 7-bröder. 

Dessa är till sockringen jag gick med i. Restgarnssockor som sänds till okänd person. Sen får jag sockor av en tredje person. Kan bli intressant! Stickade i Nalle med ”kerrosrivinousu”.

Dessa sockor får jag moccarutor i utbyte för! Älska ekorrskinnshandel! Stickade i Socki från Adlibris.

KAL vändagssockor. Blev inte bra o följde inte mönstret till punkt och pricka heller… Stickade i Nalle.


Sen har jag ju inte stickat tröjor på typ 20 år så tänkte jag övar på restgarn… ful som stryk men som lilltösa sa: den är bra i skären! Nalle garn så inte så tjock men varm!

O ännu ett par ekorrskinnshandel-sockor 😂 Stickade i 7-bröder. 

Nu är jag lite trött och har faktiskt inte stickat på 2 dagar. Har lite tidspress med ett par sockor till en födelsedag men hinner nog! 

Kommentera

