December 

Största delen av december har gått åt till Niina Laitinen designs julkalendersockor. En liten bit mönster varje dag. Trodde inte jag skulle klara av dem men blev så ivrig så jag har också kalendern från 2015 på gång! Och glädjande nyhet, nytt knit along projekt av Niina kommer redan i januari, vändagssockor. Nedan 
bilder av sockorna jag stolt drog på mig på julafton! Stickade i 7-bröder. 

Deltog också i lokala julhjälpen då det saknades 2 par vantar. 

Även dessa i 7-bröder. 

2 goda vänner till mig fick varsin julklapp, stickad sådan. Sockorna är i Nalle (mönster endast på ena då mönstret var en stor utmaning!)

Vantarna är gjorda med indisk kiltumme och stickade i 7-bröder. 

Ett snabbt mellanarbete, Jacques Cousteau mössa i Wilma. Den åkte i ”lagret”. Herrstorlek. 

Julafton var det stickfritt men tomten hämtade en bok jag ska undersöka noggrannare inom kort. Nivån är lite mer krävande så har hållit mig till lätta grundmönster dagarna efter jul.

Juldagen och julannandagen har jag städat mina garn och stickat 3 mössor. 

En till mig och en till min yngsta dotter. Garn Novita Folk. Stickat på frihand.

Sedan en Jacques Cousteau mössa till i damstorlek och Wilma. 

Delar ännu med mig av en sorglig bild av mitt garnlager…. tomt… 

Kommentera

