Pandora – Arne & Carlos docka

Köpte på rea i vintras Arne & Carlos mönsterbok till dockor. Lilltösa har bläddrat i den gång på gång och undrat varför hon ingen docka får! 

I oktober åkte jag till Pirjon lanka ja neule och köpte garn. De hade förutom det rekommenderade garnet också en fantastisk betjäning.

Ivrig tog jag itu med projektet då familjen var i skären. Jobbigt, pilligt, tidskrävande. Ett ben -> en dag. Tänkte nästan ge upp. Men jag ger aldrig upp.

Tänkte optimistiskt att kläderna går nog fortare! Tji fick jag! Pilligt värre!!! Så mängden kläder blev inte alls vad jag tänkt mig….

Men nu är jag klar! Dagen innan Lilltösas födelsedag. 3 knappar fattas men det fixar jag efter att hon fått gåvan. Har idag klätt hennes säng  (skolåda) med mönstrad självhäftande plast. En rosett till och gåvan klar.

Innan bildkavalkaden om Pandoras ”födsel” vill jag tacka mamma för syhjälp med ögon och knappar, Petra för all virkning, Camilla för sängkläder. Utan er hjälp hade jag aldrig blivit klar i tid!!!

Kommentera

